Először is, kedves Olvasóink, szívből kívánunk Nektek boldog új évet! Bízunk benne, hogy amint 2011-ben, úgy idén is velünk tartotok, urambocsá' gyarapodtok is, de mindenképp élvezni fogjátok a perceket, melyeket a Napirokk olvasásával töltötök!
Jóllehet egységes álláspont a tavalyi év legjobb lemezeit illetően nem alakult ki köztünk, egy dologban sikerült egyetértenünk: az Év Lemeze 2011 játékunk nyertese totopad olvasónk lett. Kérünk szépen, a napirokk@gmail.com e-mailre küldd el címedet, hogy postázhassuk megérdemelt ajándékodat, a napirokkos bögrét. Nyereményedhez örömmel gratulálunk, remélhetőleg sokáig fogod belőle egészséggel kortyolgatni a kávédat/kakaódat/stb, miközben blogunkat olvasod!
A beérkezett szavazatok egyébként sok hasonlóságot mutatnak a mi kedvenceinkkel is. A Ti szavazataitok alapján a tavalyi év legnagyobb durranásai, holtversenyben a Foo Fighters és a Whitesnake albumai voltak, ezek mellett nagyjából ugyanazokat hoztátok ki Ti is, amiket mi is felsoroltunk best of posztjainkban. Három banda lógott csak ki a sorból, a Freshfabrik, a Thrice és a Times of Grace - ezeket mi nem említettük a saját listáinkon.
És ha már a saját listáink szóba kerültek, mi magunk is csak nagy vonalakban értettünk egyet a legjobb lemezeket illetően, és ez így is van rendjén. A fent említett best of posztokban mind-mind megemlítettük és egy-két mondattal jellemeztük is ezeket a korongokat, így most csak egy összesített lista álljon itt arról, hogy szerény véleményünk szerint milyen alkotások mozdították előre a rockzene szekerét 2011-ben - szigorúan ábécé sorrendben, rangsorolás nélkül:
Amorphis - The beginning of time
Anthrax - Worship music
Bad Habit - Atmosphere
Black Country Communion - 2.
Black Label Society - The song remains not the same
Chickenfoot III.
Dream Theater - A dramatic turn of events
Foo Fighters - Wasting light
George Lynch - Kill all control
House of Lords - Big money
Hurtsmile - ST
Korn - The path of totality
Last Autumn's Dream - Yes
Lou Reed & Metallica - Lulu
Megadeth - TH1RT3EN
Mr. Big - What if
Nickelback - Here and Now
Nightwish - Imaginaerum
Orianthi - Fire
Queensryche - Dedicated to chaos
Richie Kotzen - 24 hours
Shy - Land of a thousand lies
Sixx A.M. - This is gonna hurt
Steel Panther - Balls out
Tesla - Twisted wires
The Magnificent - ST
Vain - Enough rope
Whitesnake - Forevermore
Work of Art - In progress
Nagyon szeretném, ha 2012 végén legalább egy ilyen méretű listát össze tudnánk majd dobni, mert ez azt jelentené, hogy az előttünk álló év is megajándékozott minket nagyszerű alkotásokkal. De addig vár ránk 366 nap, melyből az első még csak ma kezdődött el. Boldog új évet mindenkinek!